Kā izmantot gribasspēku?

Lasāmviela brīviem brīžiem

Mēs bieži atsakāmies no mērķu sasniegšanas, aizbildinoties ar gribasspēka trūkumu. Vai jūs esat, kādreiz novērojuši mazu bērnu – viņa milzīgo gribasspēku un vēlmi iemācīties jaunas darbības. Kad mazulis nāk pasaulē viņam, ir vajadzīgs tikai mēnesis, lai pielāgotos pie jaunās vides. Ikdienas bērns uzzina, iegaumē un iemācās kaut ko jaunu. Pēc pusgada viņš jau rāpo, bet pēc gada staigā un saprot gandrīz visu, ko runā apkārtējie. Labā ziņa ir tā, ka, mums pieaugot, gribasspēks nekur nepazūd, bet mainās veids, kā to izmantojam.

Zinātnieki ir pierādījuši, ka gribasspēks ir atjaunojams resurss, katru rītu mēs pamostamies ar noteiktu gribasspēka daudzumu. Dienas laikā reaģējot uz dažādiem impulsiem, un kārdinājumiem tā daudzums pakāpeniski samazinās. Ja esat mēģinājuši ieviest pārmaiņas dzīvē, tad noteikti, ir pamanījuši, ka ieturēt diētu no rīta ir daudz vieglāk, jo no rīta gribasspēka daudzums ir vislielākais.

Kā efektīvi izmantot gribasspēka resursus?

Gribasspēks palīdz mums atturēties no tūlītēja labuma gūšanas, lai, varētu piepildīt ilgtermiņa mērķus, piemēram, samazināt svaru. Ikviens piekritīs, kad resursi, kuri ir ierobežotā daudzumā, ir jāiemācās lietot maksimāli efektīvi.

Mūsu smadzenes ir 1/50 daļa no ķermeņa svara, bet patērē vienu 1/5 daļu no uzņemtās enerģijas, lai varētu, lielot gribasspēku pilnos apmēros, ir nepieciešams, uzturēt patstāvīgu glikozes (cukura) daudzumu asinīs. Citiem vārdiem sakot, veltīt laiku regulārām un pilnvērtīgām maltītēm. Otrs svarīgs faktors, kas ietekmē gribasspēka resursus, ir kvalitatīvs miegs vismaz 7 – 8 stundu garumā.

Kur galvenokārt gribasspēks tiek patērēts?

  • Atturoties no kārdinājuma
  • Cīnoties ar uztraukumam un bailēm
  • Ierobežojot emocijas
  • Mēģinot atstāt iespaidu uz citiem
  • Darot kaut ko, kas jums nepatīk

Īstenojot jaunu uzvedību un darbības – lai īstenotu jaunas darbības un uzvedības modeļus ir nepieciešams laiks un gribasspēks. Taču jaunas darbības, piemēram, veselīgu ēdienreižu pagatavošana veido veselīgus ieradumus, kuri palīdz jums virzīties pretī mērķim.

Tā kā gribasspēks ir ierobežots resurss esiet taupīgi un veiciet svarīgākas darbības (sagataves ēdienreizēm), no rīta, kad gribasspēka daudzums ir vislielākais. Izvairieties no situācijām, kas varētu vest jūs kārdinājuma, baudiet pilnvērtīgas maltītes un veltiet laiku miegam.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Draugiem.lv pase